Paradise by the dashboardlight.

02-02-2014 20:29

Na meerdere malen (zonder succes) zelf de gaten in de rvs plaat te boren t.b.v. de klokjes hebben we besloten om dit te laten doen door een bedrijf. De gatenboren die we hadden waren niet opgewassen tegen het RVS. Het bedrijf wat ons geholpen heeft is het gelukt door met een laag toerental de gaten te boren. Maar nu was het dan toch eindelijk zo ver om het dashboard te monteren. Hier ging veel tijd in zitten aangezien de plaat er meerdere malen uit moest om bij geschuurd te worden. Daarna konden de klokjes erin en aangesloten worden en nog een beugel aan de kant van de bijrijder. Mooie bolkop boutjes erin om de plaat op zijn plek te houden. Ondertussen zijn ook de mistlampen aangesloten. Veel gedaan weinig opschoten deze keer.

 

Een week later werd het tijd om het interieur er helemaal in te zetten. Dat wil zeggen het bankje en de zij-panelen. Op deze manier konden we goed bepalen waar de schakelaars moeten komen te zitten. Ook is er nog het nodige kabelboom-werk verricht om alle klokjes goed te laten werken. De kilometerteller werkte ook nog niet helemaal vlekkeloos. De teller gaf alleen wat aan zodra het gas losgelaten werd. Wouter is hier mee aan de slag gegaan om dit probleem te verhelpen, maar tot op heden nog zonder succes. Het aansluitpunt waar de kilometertellerkabel de versnellingsbak in verdwijnt spuugde naarmate de dag vorderde steeds meer onderdelen uit, tot grote ergernis van Wouter.

 

De puntjes op de i kosten veel tijd, maar het einde komt echt steeds dichterbij. Zelfs de kentekenplaten zijn al gemonteerd.