Lentekriebels!

09-03-2014 20:45

Tijdens de voorjaarsvakantie wordt er vurig gehoopt op sneeuw en winterse taferelen en meteen na de vakantie wordt gehoopt op een zonnig begin van de lente. Dat verlangen werd dit keer eens waarheid. 15 Graden, windje en blauwe lucht...niets meer aan doen! En weer met z'n drieën dus voortgangsprongen maken als lentelammetjes in de betegelde wei. Daarbij hebben we last van lentekriebels. Ik had mijn pilotenpet al op in mijn ouwe Xantia! We hopen dat er spoedig echt gereden kan worden met 1116. Immers, de klussen raken een beetje op, gelukkig!

De triangel was reeds besteld en geleverd. De dikke metalen driehoek blijkt prima te passen voor de 1116 alleen moet je er geen drempeltje mee nemen. Het blijkt een lage constructie te zijn. De triangel hebben we terplekke even in de graffiti gezet tegen de roestvorming. Er ging dit keer een klus gemakkelijk af. De 7-polige stekker was zo gemonteerd en de kabelboom sloot daar prima op aan. Vervolgens de Xantia er even voorgezet en getest of het allemaal werkt. Tot onze verbazing deed alles het in één keer! Ongekend! Ondertussen werd het gewoon warm. A zweette nog net niet in z'n T-shirt toen we met de wat minder eenvoudige klus begonnen, de beruchte installatie van de bank.

De railing waarop/waarin de bank moet vallen is simpelweg klote van de bok! Het onderliggende polyester waarop deze railing moet liggen is nog net geen gatenkaas en de RVS railing is nog net geen ijzerdraad. Bovendien is de 1116 een poliokind, niets is recht! Het passen van de bank moet dus op zicht maar alleen al voordat de bank erin zit om ff te kijken of ie goed zit kost al "zin". Passen, vijlen, passen (past natuurlijk niet), weer vijlen vervolgens onder de 1116 liggen om de railing vast te zetten en je kop laten pletten tussen de tegels en body enz enz enz voor ongeveer een 1,5 uur. En dan hebben we nog niet eens dat geklooi in de winter meegerekend! A gaf openlijk toe dat ie er een rothumeur (nette versie) van kreeg, ik zag zowaar wat zweet! Maar gelukkig legt de lente de tolerantiegrens wat hoger en waren we na circa 5 pogingen tevreden.

Verder de startknop, contactslot en chokekabel gemonteerd op een special ontworpen dashboard uitbouwtje. Het middenconsole idee in de prullenbak, dit vreet gewoon teveel ruimte. Instappen moet dan met vaseline. Het alternatief is goed maar wordt in de wintermaanden nog verfijnd. Het systeem met de startknop en contact werkt en S heeft alle overgebleven aansluitingen verbonden. Nu nog FF de boel op z'n plaats plakken, een klus voor volgende week. In de kofferbak nog even wat kousjes laten krimpen tegen het VOCH! Ook maar meteen even de uitstekende boutjes in de kattebak gekortwiekt, wel zo kindvriendelijk.

Nog even illegaal gereden en tot de conclusie gekomen dat ook de remmen nodig ontlucht moeten worden. Een klus voor volgende week evenals; de bekleding afmaken, houten tussenschot monteren, lampen goed vast zetten, kieren onder de vooruit dichtkitten, kabelboom vastzetten en alle dingetjes die ik nu vergeet. Maar vrees niet, het einde is in zicht! Ik zeg nog één zonnig maandje!