Rolling thunder

08-04-2013 20:26

De laatste 2 weken is er weer veel gebeurd. Vorig weekend zijn wouter en ik met z'n 2en bezig geweest met de assen. Wouter de vooras, die tevens als stuurhuis functioneert en ik met de achteras. Het ging allemaal een beetje moeizaam. Het stuurhuis was moeilijk weer in elkaar te zetten omdat dit toch een aardig complex (lees "frans") systeem is. De achteras was ook even lastig aangezien hier de nieuwe remleidingen doorheen gepriegeld moesten worden. Na een aantal uurtjes martelen hebben we nog de draagarmen aan de assen kunnen bevestigen. Elke arm is bevestigd met 2 grote nieuwe lagers met keerringen. Ook de remleiding en benzineleiding hebben we op t chassis vastgezet. Dat is eigenlijk het enige wat we hebben kunnen doen die dag.

Afgelopen weekend ging het weer een stuk beter. Zal wel komen omdat Andre weer meehielp. De assen hebben we op hun plek aan het chassis vast kunnen maken. Ook die benzinetank, waar Wouter erg z'n best voor heeft gedaan om schoon te maken, zit inmiddels op zijn plek. Wouter heeft de stuurstangen en stuurkogels verder af kunnen maken. De nieuwe rvs veerpotten en schokdempers hebben we op hun plek gekregen. Hierdoor begint het al aardig op een rollend chassis te lijken.

Het vliegwiel hebben we ook op moment vastgezet aan de krukas, we hadden ook nog de koppeling en drukgroep willen monteren maar we hadden helaas de verkeerde koppeling meegekregen. Ff omwisslen dus. Ik ben om dit moment bezig met het reviseren van de dynamo. Nieuwe is niet verschrikkelijk duur, rond de 80 euro, maar als ik hetzelf doe is het 20 euro en het is wel leuk werk om te doen.

We hopen voor volgend weekend de delen terug te krijgen van de coater. Hier zit onder andere de koelbeplating bij die we nodig hebben op de motor op het chassis te monteren. Tot zover even deze snelle korte update. More to come!