Money well spent!

23-11-2013 19:43

We gehoorzamen de minister-president Rutte keurig in deze tijden. Zijn boodschap was immers: ,, Koop dat huis, neem die nieuwe auto", en nog meer van dat utopische VVD gewauwel. De trage wederopstanding van de Nederlandse economie kan in ieder geval niet onze schuld zijn, fiscaal technisch hebben wij inmiddels mooi ons extra steentje bijgedragen. De Burton Buddies mogen al helemaal euforisch van ons worden. Vandaag hebben wij namelijk weer wat boodschappen bij hun gedaan. Gezien de voortgang inmiddels wel een van de laatste boodschappen, en nu alle boutjes samenvallen, moet ik zeggen als penningmeester: ,, Money well spent!".

Het rendez-vouz was vandaag in Apeldoorn. Vandaar uit door naar Zutphen om de nodige kleine boodschappen te doen die verdere voortgang verhinderden. Eenmaal in het Burton hoofdkwartier te zijn aangekomen eerst maar eens gekeken naar andere Burton's om te bekijken of zij ook dezelfde schoonheidsfoutjes hadden als onze 1116. Dat was een soort Lourdes ervaring, geen Burton was perfect en overal mankeerde wel wat aan. Na de vleeskeuring kwamen tot inzicht dat 1116 héél erg meevalt en dat wij esthetisch bezig zijn, gedetailleerd, bijna Westerhuis Style. Ter plaatse ook meteen maar gekeken wat de mogelijkheden zijn voor het verwerken van de kachelbediening in het dashboard waar de penningmeester érg op gebrand was. Die wens was al snel vervlogen. De aanwezige Burton-Broeder stelde dat je kachel nauwelijks gebruikt, dat-ie-lelijk-is en dat bovendien de kabels te kort zijn voor de gewenste optie. Daarbij, als het koud is heb je 'm altijd aan, is het warm dan heb je 'm altijd uit. Zelf zag ik ook wel in dat ook nog eens een ingewikkeld klusje zou worden mocht het wel lukken. Dus besloten we die optie te laten varen en gewoon het gebruikelijk en simpele pad te kiezen, de bediening onder het dashboard, aan bijrijderszijde en uit het zicht. Simplex sigillum veri, eenvoud is het kenmerk van het ware, héél erg deux chevaux dus....

Hierna de koffie en het boodschappenlijstje aflopen: alle lampies, dashboard handgreep, spiegelpakket, schutbord kattebak, stelschijven koplampen, carter ontluchting slang, geil chromen sproeiertje, warmte afvoer rubbers, en de kachelbediening die we nooit meer gaan zien. Dit zijn financieel, op het dak en het dashboard na, de laatste euro stuiptrekkingen, daarna moet het wel rustig worden schat ik zo. Na deze sponsoring van onze zijde vertrokken naar de Praxis om een ruimte probleem achter het dashboard op te lossen. De aanvoerbuis van de voorruitontwasseming is nogal ruim bedeeld en neemt meer plaats in de wenselijk is. Dat moet anders kunnen (zoals zoveel dingen bij de Burton) dachten wij. De 50mm doorsnee buis kan door middel van een verloop mof naar een kleinere 32mm buis worden gebracht. Goedkope en werkbare oplossing (blij, blij,blij) voor iets wat we niet meer gaan zien en weinig gaan gebruiken. Beetje bijbuigen met verfstripper en kitten en klaar moet dat wel zijn denken wij! Daarna bij de grote M nog wat extra vaatwandverkalking naar binnen gewerkt en weer op pad naar A'doorn.

Vervolgens verder met de knutselvreugde. A en S begonnen met het monteren van de linker voorwielkast. Rooie biejes erop gekit en vastzetten maar. We zouden beter moeten weten! Geklooi met boutjes en aftekenen zijn enkele ergernissen. Te kort, te lang, niet te bereiken, biesje in de weg en kit aan je tengels. Ik bedacht me dat in de handleiding enkele klussen als moeizaam worden aangemerkt terwijl andere klusjes in minuten te piepen zijn. Uit ervaring is gebleken dat dit niet klopt. Eerder andersom! Kent U het verhaaltje van het bankje nog? In de handleiding wordt daar een alinea aan besteed terwijl A en W daar bijna een hersenverweking aan over hebben gehouden! Terwijl A en S bezig waren heb ik de bobine bevestigd op de koplampenrail, ook weer zo'n klusje dat in de handleiding nauwelijks wordt naar voren komt terwijl het zo een half uur tijd kost. Na een kast komt er handigheid in, de tweede was misschien iets makkelijker. 1116 krijgt steeds meer een gezicht. Alleen zijn onderkaak, lees motorkap, moet er nog op en dan is qua lichaam af! Heb nog even snel een gaatje geboord voor de draadjes van de ontwassemingsmotor zodat ik daar zo'n doorvoertule in kon doen. Had stad en land afgezocht naar die suffe rubbertjes voor de mooi en heb er eindelijk eentje ingewurmd (zie foto's). Het geile chromensproeikoppie wordt nog nauw! Maar dat is voor volgende week. Dan ook meer nieuws over de voortgang van het dashboard verhaal wellicht!