Het jaar van de waarheid
Na een welverdiende rust in het regenachtige Zweden, zijn we weer met frisse moed begonnen in het nieuwe jaar. Dit jaar moet de 1116 op de weg verschijnen. Spannend!!! In aanloop tot deze eerste werkdag heeft onze penningmeester de rekening nog FF geplunderd. Bagagerekje, mistlampen en een extra schutbord in de motorruimte; dit om bruikbare extra bagageruimte te creeëren.
In Zweden hebben we het dashboard gezaagd; ging eigenlijk heel prima. Langzaam maar goed! Heb afgelopen week de rondingen met de wals op het Harm Smeengecollege er in "gerold". Bidden en hopen dat het past. Eerst nog even het gat van de stuurpen erin boren/zagen........dat viel even vies tegen. Gatenboor smolt weg als een chocoladeijsje op een warme zomerdag! RVS gaf werkelijk geen krimp. Goede raad is duur, dus 3 boortjes , èn het nodige slijpgereedschap van de Dremel verder, zat het gat op de goede plek. Stuurpen eruit, dashboard erin, stuurpen weer op z'n plek.............ons oordeel is: "Dit gaat lukken." Links past het perfekt en rechts moet nog wat kracht gezet worden om het dash één geheel met de auto te laten worden.Moeten alleen nog achter professioneel gereedschap aan om de gaten voor alle klokjes te maken, want half bakken gereedschap is een regelrechte ergernis! (heb inmiddels profi spul gekocht bij de Bo-rent)
Sem heeft er een electrisch dagje van gemaakt: alle kabeltjes van de kabelboom op de klokjes aansluiten ( ze doen het allemaal) en labellen. Alleeen de snelheidsmeter is nog niet uitgetest. Oók de verlichting doet het (op één lampje na =stuk gegaan) Er bleken toch nog wel wat aansluitfouten in te zitten, met dank aan W en A.
W en A hebben het bagagerekje achter op de kofferdeksel gemonteerd. Natuurlijk waren de bouten net weer iets te kort ( met dank aan Burton) Ze zijn net iets te zuinig met het RVS. Maar ondanks dat zit de boel toch goed vast. Plaats genoeg voor opa van der Laan's Indische koffer. Poepchique!
S. heeft de mistlampen op het front gemonteerd. Ze doen het nog niet want die moeten een eigen kabelboompje hebben. W en A hebben ter elfde ure het tussenschot op het schutbord gemonteerd, ziet er fraai uit en is erg nuttig.
Volgende week moeten we toch echt werk maken van het dashboard, alles op z'n plek zetten en aansluiten, dat scheelt een heleboel los hangende kabeltjes.
De dag van de waarheid (keuring door de RWD) komt nu toch snel dichterbij in dit jaar van de waarheid. Eerst mag ie een paar daagjes uit logeren bij Burton (afstellen en checken) zodat we er bijna zeker van zijn dat de keuring geen probleem zal zijn.