Het huwelijk
Na de motor weer van een nieuw vliegwiel voorzien te hebben werd het nu weer tijd om ons te focussen op het jasje van de burton. Na de chromen wieldoppen op de wielen bevestigd te hebben zijn we verder gegaan met het monteren van de kabelboom aan de binnenkant van de body. Dit proces houdt in dat er ty-rips met plakkertjes en kit aan de ruwe polyester binnenkant van de body geplakt moeten worden. Eitje zou je denken. Dat zou ook zo zijn, ware het niet dat de hechtingscoëfficiënt tussen plakkertje en body zo goed als nul was. Veel verwensingen, niet zo'n gelukkig huwelijk.
Ook de pedalen konden alvast gemonteerd worden. Het is makkelijker om dat alvast te doen als de body nog niet op het chassis staat omdat je er nu nog wat handiger bij kan. Na het pedaal doormidden gezaagd te hebben en weer vakkundig aan elkaar hebben later lassen (bedankt Werner) konden alle pedalen inclusief hoofdremcilinder aan het schutbord bevestigd worden. Na nog een paar kleine, niet noemenswaardige klusjes gedaan te hebben vonden we het wel welletjes voor deze dag. Voorbereiden voor de grote dag volgende week.
Aangezien Wouter niet op deze dag aanwezig kon zijn bleven er maar 2 over om als getuigen het huwelijk tussen mnr. Chassis Nouveau Citroën en mvr. Blue Plastique Burton te voltrekken. Zoals gewoonlijk behoefde de bruidegom weinig werk om te prepareren voor de plechtigheid. De bruid daarentegen kon nog wel een cosmetische make-over gebruiken. Om de ronde vormen van mvr. Burton beter naar voren te laten komen hebben we besloten de heupen te accentueren. De wielkasten dus. De vorm van de wielkasten en body waren niet helemaal gelijk aan elkaar, maar het resultaat van het aandraaien van de 8 bouten zorgden uiteindelijk voor een mooi geheel. Tussen deze 2 delen hebben we ook het rode kraalrubber aangebracht die we van tevoren aan de wielkast vastgelijmd hadden. Tevreden over hoe we de bruid omgetoverd hadden gingen we verder naar de plechtigheid. Trillend op hun benen tilden de 2 getuigen de bruid naar haar nieuwe levenspartner. Dit zou kunnen komen door de zenuwen maar misschien komt dit ook wel door de extra kilo's die de bruid is aangekomen sinds ze het levenslicht zag. Soepeltjes vleidde ze zich neer op mnr. Chassis Nouveau Citroën. Nog even heen en weer schuiven, en toen was het een volmaakt stel. Taart! of een patatje oorlog in ons geval. Na de gebruikelijke bruidsfoto's en na ons bedacht te hebben dat we de kabelboom voor de tankmeter vergeten zijn ( nu die verstopt onder de body ) hebben we besloten het kersverse echtpaar maar alleen te laten voor hun bruidsnacht. Voor volgende week staat in de planning om er voor te zorgen dat dit huwelijk niet in een echtscheiding eindigt ( vastzetten van de body). En voorbereidingen treffen voor gezinsuitbreiding! ( achterklep, motorkap, voorspatborden etc.) Tot dan!