Dag 2. Een Dyane onttrokken aan het Nederlandse straatbeeld.
Zaterdag 10-11-12 (mooie datum) weer verder gegaan met de ontmanteling van de Dyane. We hebben de motor een paar slagen (met hulp van de Saab accu) laten draaien om de compressie te meten. Om de één of andere duistere reden sloeg de compressiemeter niet uit (defekt??) Startmotor maakte onheilspellende geluiden! We hebben besloten de motor toch maar aan een grondige inspectie bloot te stellen.
Het stuur gedemonteerd (lastig) en alle verbindingen tussen cabine en motorcompartiment losgekoppeld. Vloeistoffen afgetapt en de hoofdremcilinder verwijderd. In de motorolie zat erg veel metaalslijpsel!!!! We mogen dus aannemen dat er daar binnen het één of ander niet helemaal fris is.
De te hergebruiken onderdelen scheiden van de rest.
Toen was het moment daar om de body van het chassis te scheiden. We hebben de auto naar buiten geduwd; moest wel even vanwege de ruimte;-)
(heeft slechts 15 min. geduurd ;-) ). en hebben met de nodige kracht de body er afgetild. Zwaarder dan je aanvankelijk zou denken; maar met z'n drieën....eitje!
Body weer op chassis gezet en binnen verder gegaan. Motor+versnellingsbak+aandrijflijn staan nu los op het chassis.
Moeten nu eerst hoognodig de opbouw gaan afvoeren. We kunnen onze k... niet meer keren. Moeten zowat staand onze koffie drinken....dus actie is nu noodzakelijk!
Ik ben via Marktplaats in contact gekomen met een meneer die misschien de body wel wil ruilen voor 1 1/2 motor. Daar hebben we wel oren naar.
Hoewel de body nu toch wel tegenvalt, nu die gescheiden is. Misschien toch afvoeren, en die motortjes "gewoon kope foor wèèinig".
Nu de assen + veerarmen en veerpotten nog demonteren en dan kan het oude chassis ook naar de eeuwige jachtvelden.
En DAN.......hebben we weer een lege garage! Vandaag "bokken" bestellen, en als het mee zit halen Sem en ik van de week een spiksplinternieuw chassis op.
Dan begint het schone en opbouwende werk.
Je raadt het al....."wordt vervolgt".