Addendum dag 2 en een beetje saubermachen!
Nog wat aanvullingen omtrent het euthanasiebeleid van de dyane uit '82. Weetje Westerhuis was nog even gebleven om de koelbeplating van de motor te ontmantelen. Veel vet en olie, veertjes (van olierampvogels?), takjes en wat plastic in de kackelpijpen en cilinder koelbeplating. Veel schroefjes en boutjes laten zich wel bereiken op een paar na. De behuizing van de koelvan is niet los te krijgen omdat de van benadering verhindert van een paar moertjes. Getracht het ding los te krijgen maar it won't budge. Met wat meer daglicht en geweld gaat ie vast wel. Hoe dan ook; de behuizing van de koelvan is het minst goor in verhouding tot de rest. Om alles daadwerkelijk los te krijgen heb ik de dynamo, luchtfilter en hele spruitstuk inclusief de carburateur losgekoppeld. Stapje voor stapje wordt ze steeds meer uitgekleed! En makkelijk dat het gaat. Beetje erg makkelijk, het spruitstuk kreeg ik met kleuterkracht los. Vast zat het allerminst, eerder los. De pakkingen vielen er gewoon tussenuit! Lijkt nooit echt vast geperst/geklemd te zijn. De eerste demper donderde er meteen onderuit, daar zijn we ook van af.
Heb het remoliereservoir, luchtfilterbehuizing, kachelpotten en koelbeplating meegenomen voor een poetsbeurt met Dasty!
Dit Wibra goedje ontvet zelfs een BP boorplatform! Ben vandaag (11-11-2012) met m'n stuff naar een wasstraat/box gegaan. De gore onderdelen beetje verdekt neergelegd in een andere box en ingespoten met het heksendrankje. Vervolgens, toen niemand keek, de hoge druk erop gezet en de dikke kluten jaren '80 eraf gespoten. Maar goed dat ik discreet te werk gegaan ben, het zat overal.... Het ergste was eraf en het zat nu op de glazen ruiten van de box en de vloer. Eén dikke olievlek. Snel m'n eigen auto afgespoten voor het idee dat ik daarvoor in de box stond en ben 'm gepeerd. M'n excuus aan wasstraat Mr. Wax te Utreg! Ik kom nog wel eens terug. Alles kan nu worden vast gepakt zonder je handen in de olie te dopen!